Herzlich Willkommen bei XboxRacing.org.
Um an Timetrials oder Ligen teilzunehmen, sowie alle Bereiche des Forums anzuzeigen und selbst Beiträge erstellen zu können, musst Du Dich registrieren.
Die XR Community wünscht Dir viel Spaß und immer genug Sprit im Tank!

Wettersetup - Race Planner

Ihr braucht Hilfe zu dem Spiel oder zur Hardware? Stellt hier eure Frage.
Antworten
XR Freestyler
Administrator
Administrator
Xbox Gamertag: XR Freestyler
Steuerung: Wheel
Gefällt mir erhalten: 811 Mal
Mi 15. Jun 2016, 07:45

Wir haben ja immer wieder mit den Wettereinstellungen zu kämpfen, und hoffen, dass die eingestellten Werte auch funktionieren.
Es gibt immer Einschränkungen. Hier ein paar kurze Hinweise zum Wetter aus dem offiziellen ProjectCars Forum:
1. Sync to race doesn't work with timed races.
2. The duration of one weather slot is 60 (real life) minutes at x1 progression.
3. The weather slots and time of day will reset when going from quali to race, which means you will start both sessions at the same time with the same weather.
4. To experience all 4 weather slots in the 2 hour race set the weather progression to x2. This will give you 4 weather conditions with transitions every ~30 minutes.
5. For the last few minutes of your race the weather will go back to slot 1 because the transition will start a few minutes prior to the 2 hour mark.

Jetzt gibt es ein Excel Tool, welches ihr hier runterladen könnt, bei dem man prüfen kann, wie sich die Wetterslots verhalten. Hier gebt ihr einfach die Rennzeit/Rundenzahl und -Zeit ein und die Wettereinstellungen. Die Quali- und WarmUp-Zeiten lasst leer, da das Wetter nach jeder Session von Vorn anfängt.

QRWEP.jpg

QRW Event Planner V1.1.xlsx

How do I use it?

As you can see, the spreadsheet consists of six info sections where you can set up your event and a graph
showing you what your QRW will look like:

Session Duration: Here you can choose the duration of all the pre race and race sessions you want to drive.

Weather Duration: Shows the number and length of all the weather conditions you have set up in "Weather Settings".

Weather Settings: This is where you set up the number of weather slots and the weather progression slider.

Time of Day Settings: Choose the event starting time and time progression slider.

Session Starting Times: Check out the starting time of every single event session.

Event Duration: Here you can see how much time it will take to complete your QRW (realtime) and how long the event will be ingame (taking time progression into account).

Event Graph: This graph displays the duration of your QRW in realtime and how many (and when) weather changes will happen.

Are there any issues/limitations?

When the event lasts longer than your chosen weather slots, the game will return to the first weather condition and cycle through all of them again. The event graph doesn't show this unfortunately.
The max race length for timed races is limited to 4:00h for now until I can solve the weather slot issue above.
[FIXED V1.1] The spreadsheet doesn't calculate the race session length (yet). Since timed races are not possible atm you'll have to estimate it by yourself. Maybe I'll implement a quick calculator in an update SMSoon™.

Attention: In order to keep the time and weather cycle working correctly ingame please DO NOT RESTART ANY OF THE QRW SESSIONS! Restarting a session will completely reset the system to the starting conditions of session #1!
Du hast keine ausreichende Berechtigung, um die Dateianhänge dieses Beitrags anzusehen.
Bei Fragen zu den Ligen, dem Forum oder der Community erstellt einfach einen entsprechenden Thread, oder fragt uns direkt per PN.
Hier findet ihr die Ansprechpartner der XR Community: Das Team

XR Mitch9003
Ligamanager
Ligamanager
Xbox Gamertag: XR Mitch9003
Gefällt mir erhalten: 664 Mal
Mi 15. Jun 2016, 09:14

Das ist ja mal interessant

XR Picknicker
Rennanwärter
Rennanwärter
Xbox Gamertag: XR Picknicker
Gefällt mir erhalten: 143 Mal
Mi 15. Jun 2016, 10:09

Ich hatte das vor ein paar Monaten mal getestet. Funktioniert eigentlich schon ganz gut. Ich meine aber das es damals nicht immer zu 100% gepasst hat wie es das Tool berechnet hatte.

Gesendet von iPhone mit Tapatalk

Antworten

Zurück zu „Hilfe und Support“

• Information